Communiceren met 4 monden, 4 oren en 4 ogen

Communiceren met 4 monden, 4 oren en 4 ogen

In elke communicatie tussen mensen spelen vier aspecten een rol:  Zakelijke aspect, de inhoud van de boodschap, de “feiten”. Expressieve aspect, informatie over de zender van de boodschap. Relationele aspect, informatie over hoe de zender tegenover de ontvanger staat,...
Assertief vergaderen

Assertief vergaderen

Je zit in een vergadering en je mening wordt gevraagd. Of er wordt een voorstel gedaan waarop je ja of nee moet zeggen. Je voelt je overrompeld, het klamme zweet breekt je uit en voor je het in de gaten hebt, heb je ingestemd of geef je een mening waarvan je later...
Week van de Werkstress: THFC doet mee!

Week van de Werkstress: THFC doet mee!

Van 12 tot en met 15 november vindt de Week van de Werkstress plaats. In het hele land organiseren bedrijven activiteiten om werkstress aan te pakken en het werkplezier te vergroten. THFC doet ook dit jaar weer graag mee onder het motto: “Samen op weg naar een...
Heb je een foute baas? Doe er wat aan!

Heb je een foute baas? Doe er wat aan!

64 % van de Nederlandse werknemers is ontevreden met zijn leidinggevende, blijkt uit een onderzoek van carrièresite Monsterboard onder 500 Nederlandse respondenten. Uit een onderzoek dat de Rijksuniversiteit Groningen in 2015 onder Nederlandse bazen en werknemers...
Help, de manager wil feedback!

Help, de manager wil feedback!

Na de fusie van een woningcorporatie werken er nu ineens veel meer mensen op de financiële administratie. Daardoor is de sfeer erg wisselend en soms zelfs een beetje gespannen. Je moet elkaar natuurlijk een beetje leren kennen en ‘de kat wordt flink uit de boom...
Werkoverleg werkt!

Werkoverleg werkt!

Linda werkt werk als assistente in een dierenartsenpraktijk. De sfeer in de praktijk en de samenwerking met haar collega’s en de dierenartsen zijn goed maar toch geeft ze in de training Persoonlijke Effectiviteit aan dat ze best behoefte heeft aan meer overleg met de...