Blog

Communiceren met 4 monden, 4 oren en 4 ogen

In elke communicatie tussen mensen spelen vier aspecten een rol:  Zakelijke aspect, de inhoud van de boodschap, de “feiten”. Expressieve aspect, informatie over de zender van de boodschap. Relationele aspect, informatie over hoe de zender tegenover de ontvanger staat,...

Lees meer

Assertief vergaderen

Je zit in een vergadering en je mening wordt gevraagd. Of er wordt een voorstel gedaan waarop je ja of nee moet zeggen. Je voelt je overrompeld, het klamme zweet breekt je uit en voor je het in de gaten hebt, heb je ingestemd of geef je een mening waarvan je later...

Lees meer

Week van de Werkstress: THFC doet mee!

Van 13 tot 16 november vindt de Week van de Werkstress plaats. In het hele land organiseren bedrijven activiteiten om werkstress aan te pakken en het werkplezier te vergroten. Ook THFC doet dit jaar mee aan de Week van de Werkstress! Stress op de werkvloer is...

Lees meer

Heb je een foute baas? Doe er wat aan!

64 % van de Nederlandse werknemers is ontevreden met zijn leidinggevende, blijkt uit een onderzoek van carrièresite Monsterboard onder 500 Nederlandse respondenten. Uit een onderzoek dat de Rijksuniversiteit Groningen in 2015 onder Nederlandse bazen en werknemers...

Lees meer

Help, de manager wil feedback!

Na de fusie van een woningcorporatie werken er nu ineens veel meer mensen op de financiële administratie. Daardoor is de sfeer erg wisselend en soms zelfs een beetje gespannen. Je moet elkaar natuurlijk een beetje leren kennen en ‘de kat wordt flink uit de boom...

Lees meer

Werkoverleg werkt!

Linda werkt werk als assistente in een dierenartsenpraktijk. De sfeer in de praktijk en de samenwerking met haar collega’s en de dierenartsen zijn goed maar toch geeft ze in de training Persoonlijke Effectiviteit aan dat ze best behoefte heeft aan meer overleg met de...

Lees meer

Assertiviteit op het werk: het werkt!

In een vergadering niets zeggen terwijl je wel degelijk een mening hebt. Geen nee kunnen zeggen tegen extra klussen waarmee collega’s je opzadelen. Conflicten uit de weg gaan en liever geen presentaties houden voor een groep mensen. Of heel lang je mond houden over...

Lees meer

Reflectie & Dialoog

Niet blaten maar praten! Waar mensen samenwerken is het belangrijk om geregeld de tijd te nemen om écht met elkaar te praten. Even samen stilstaan bij belangrijke dingen die je signaleert in het werk, de samenwerking en de onderlinge communicatie. Geblaat wordt er...

Lees meer

Meer informatie?

Mail of bel gerust! Intakegesprekken zijn altijd vrijblijvend