door Admin | okt 13, 2018 | Tips
Stress op de werkvloer is beroepsziekte nummer 1. Meer dan een miljoen mensen loopt jaarlijks het risico op een burn-out en andere aan het werk gerelateerde psychische ziektes. Dat kan duizend-en-een oorzaken hebben en zich manifesteren in even zoveel symptomen. Maar...
door Admin | sep 29, 2018 | Communicatie, Tips
Heb jij moeite met nee zeggen? Maak jij je wel eens te druk over wat anderen van jou zullen denken? Houd je je mond in een vergadering terwijl je wel degelijk een mening hebt? Ga je confrontaties liever uit de weg? Houd je heel lang je mond over kleine irritaties tot...
door Admin | sep 25, 2018 | Communicatie, Tips
Emotionele Intelligentie Iedereen heeft ervan gehoord. Maar wat is het? Hoe kun je er beter in worden? En hoe kun je het gebruiken? Emotionele intelligentie (EI) is een term die populair is gemaakt door de Amerikaanse psycholoog Daniël Goleman. Volgens hem is...
door Admin | sep 7, 2018 | Management, Tips
Olifanten en konijnen Met deze metafoor maakt Ben Rich het verschil tussen leiderschap en management mooi duidelijk: toen Noach de voorspelling van de zondvloed hoorde, maakte hij de Ark klaar. Dat was leiderschap. Toen die klaar was zei hij: “Iemand moet zorgen dat...
door admin | sep 1, 2018 | Communicatie, Tips
Verheugen jij en je medewerkers je al op de komende functioneringsgesprekken? Dan hoef je niet verder te lezen en kun je ook de tips overslaan. Maar zien jullie het functioneringsgesprek als een verplicht nummer, een tijdverslindende en irritante hobby van HR? Lees...
door Admin | aug 25, 2018 | Management, Tips
De buurtbarbecue is elk jaar weer een gezellig evenement. Je spreekt iedereen weer eens onder het genot van een speklapje, een bratwurst en een drankje. Ik raak aan een statafel in gesprek met Sjoerd, een man van rond de dertig die een half jaar geleden verderop in de...